Riffi 3/2009

Riffi 3/2009 sisältö

PÄÄKIRJOITUS

 

HAASTATTELUT & ESITTELYT

Rodney Crowell
– lauluntekijän kanssa laulujen lähteillä

Esa Holopainen & Amorphis tuotteliaana
– kitaristia jututti Timo Koskinen

Master Recording syntyi uudelleen
– Suikki Jääskän pitkä taival studion pitäjänä jatkuu

Minun studioni
– Vierailukohteena bändikäyttöön optimoitu ullakkopaja Vaasassa

 

LUKUPALAT

Poimintoja
• Todellisia uudisraivaajia suomalaisen elektronisen musiikin alkuvaiheet kirjana
• SuperSwede Hagström Guitars years
• Kevään uutuuksia Frankfurtin messuilta ja niiden liepeiltä

RIVAKAT PIKAKOKEET

Cleartone
– kestoa kieliin

ARX USB DI VC
– äänet ulos tietokoneesta

Complete Production Toolkit
– äänityökalut tukkuhintaan

EWQL Symphonic Orchestra Platinum Plus
– kotiorkesterilla komeasti

Godin EPM Quantum II
– mikrofoni ja piezo sulavassa yhteistyössä

Line Backtrack+Mic
– tajunnanvirta talteen

KÄYTTÖTESTIT

PDP Platinum
– platinaiset pöntöt

Signature Reflector -symbaalit
– Paistetta kaiken päivää

Mark Studio
– Markbass-soundia tietokoneessa

Yamaha RBX A
– muotoilu kuin tieteiselokuvasta

JamVox
– innostava ja hyödyllinen

Indie IRK- & Tribal
– tunnettuja reseptejä Indie-mausteilla terästettyinä

Greg Bennett
– soittaa voi tiukallakin budjetilla

Ovation iDea
– kun iDea iskee...

Korg microKORG XL
– pieni koko, suuri luonne

AEA R, R ja R
– nauhamikrofoni on vaihtoehto

GarageBand '09
– soittomaikka läppärissä

Sibeliuksen plugit
– enemmän irti notaatio-ohjelmasta

 

GRANDE FINALE

Muusikkona maailmalla
– Maailma pienenee, mahdollisuudet kasvavat

Saarinen selvittää
– Opettele, suunnittele, kommunikoi…

Alangon päiväkirja
– Sydän työpöydän syrjällä

Työryhmät