Riffi 4/2010 sisältö
PÄÄKIRJOITUS
HAASTATTELUT & ESITTELYT
Uli Jon Roth
– rockia ja klassista ilman rajoja
Tommi Lindell siirtyi sisätöihin
– konemestarina näyttämöllä
Monenkirjava Kangas
– Ville Kangas sulauttaa kansanmusiikin ja rockin
Kosketinvelho viehtyi sointiin
– Okke Komulainen ei briljeeraa tekniikalla vaan rakentaa soundia
Clonework luottaa analogiaan
– studio maaseudulla on keidas
LUKUPALAT
Ajankohtaisia poimintoja
– satoa sattumusten virrasta
Tuoteuutiset
– Frankfurtin satoa ja muita uutuuksia
RIVAKAT PIKAKOKEET
Apogee GiO
– äänikortti ja ohjain kitaristin ja omppusoftien yhteispeliin
Big Bends
– tee-se-itse hoitotuotteet kielisoittimille
Akai E2 Head Rush
– luuppaus ja viiveet tyylikkääst
Electro-Harmonix Cathedral Stereo Reverb
– digitaalinen kaikupedaali
Toontrack EZmix
– kiireisen miksaajan plugari
G7th Nashville Capo
– sävellajipuristimella moduloinnit nopeasti
Yamaha Pocketrak C24
– pieni ja kätevä tallennin
KÄYTTÖTESTIT
Octapad SPD-30
– keittolevyn paluu
Stagg Vintage Bronze
– tyyli ennen kaikkea
Mapex Black Panther
– virveli maun mukaan
Jackson JS32T Rhoads
– legendan jalanjäljissä
Epiphone Casino ja Gibson ES-330
– klassikot täysin ontolla kopalla
Seymour Duncan P-Rails
– neljä soundia yhdestä mikistä
IK Multimedia Amplitube 3
– mallinnettuja soundiherkkuja Italiasta
Native Instruments Guitar Rig 4 Pro
– kitarasoundit tietokoneesta
Shure SRH
– asiallisia kuulokkeita lompakkoa rasittamatta
Korg Sound on Sound
– kannettava tallennin nopeaan ja monipuoliseen työskentelyyn
Steinberg The Grand 3
– tuttu pianosofta uusin maustein
Arturia Brass 2
– softa kuin vaskesta veistetty
Lexicon PCM Native Reverb Bundle
– kaikujen kuningas nyt plug-in-muodossa
GRANDE FINALE
Faktakauha
– Etäisyyttä ääneen
Riffin Klassikko
– MXR Phase 90
Muusikkona maailmalla
– Älä kopioi esikuvia, etsi jotain muuta!
Saarinen selvittää
– kaiutinjärjestelmän mittausjärjestys…
Alangon päiväkirja
– Kuponkirumbaa kelan tahtiin